heskes-on-safari.reismee.nl

Kasana naar Elephant Sands

We zijn vroeg wakker en nemen een lekker warme douche.

Om 08.00 uur rijdt er een auto van het verhuurbedrijf het kampeerterrein op. We worden opgehaald. Hûh, dat was toch niet de bedoeling. We willen net gaan ontbijten en het zou toch op de camping gebeuren?

De chauffeur vertrekt en ik stuur Amos een appje. Het moet bij hem op de zaak want hij heeft speciaal gereedschap nodig.

Ineens staat Amos op de camping en hij vraagt of we toch mee kunnen. We vertrekken snel met hem. Hij moet om 10.00 uur in de kerk zijn en wij willen graag op tijd vertrekken.

Het blijkt een bekend probleem te zijn en hij heeft ook een andere klink maar die moet wel nog aangepast worden. Haakse slijper erop en na zo’n 20 min zijn we klaar.

Hij op tijd voor de kerk en wij blij met de klink.

Onze reis duurt nog tot vrijdag en we gaan nog een paar dagen naar een afgelegen gebied dus als het daar afbreekt hebben we een probleem. Natuurlijk heeft Bert McGyver wel nagedacht over een oplossing maar de nieuwe klink is het makkelijkst en veiligst.

Snel tanken en een boodschap en op naar Elephant Sands.

In Botswanna zijn erge strenge regels voor het vervoeren van vlees, fruit en groenten. Er zijn controle posten en we hebben bij een vorige reis al eens een prachtige steak weg moeten gooien omdat hij niet verder mee het land in mocht.

We verstoppen onze vers gekochte groenten en hüttenkäse en brie in de auto en gaan op pad.

Inderdaad worden we een paar kilometer voor de camping gestopt. We zien een jong stel langs de kant van de weg in een pannetje roeren. Vlees dat rauw is mag niet mee maar je kan het daar ter plekke koken, braden, bakken of opeten.

Zo’n gedoe. Wij worden gecheckt en ze vinden niks. Nog even alle schoenen door een vies ontsmettingsbadje en met de auto door een bak met goor water waar ook een ontsmettingsmiddel in zit.

Op naar de camping.

Elephant Sand is een heel bekende camping in deze contreien. Het is gebouwd rond een waterhole (watergat) waar olifanten graag komen drinken.

Het is de laatste jaren flink uitgebreid en heeft zijn charme verloren. Het is er verschrikkelijk druk en er staan ook 3 grote bussen met toeristen die rondtrekken met een auto en dan zelf hun tentje op moeten zetten.

We zoeken een plekje en gaan naar de bar. Er is geen olifant te zien maar het is er wel knetterdruk. We drinken 1 drankje en besluiten terug te gaan naar onze auto’s

We hebben zoveel olifanten gezien in hun natuurlijke omgeving, deze slaan we over.

De camping is druk en heel rumoerig. Het einde van waanzinnige outback trip zit er echt bijna op. Langzaam komen we steeds meer terug in de bewoonde wereld.

Die nacht hoor ik weer geen dieren maar alleen maar mensen die praten en lachen.

Het bleef nog lang onrustig.

Nicolette/Nicky

Weer genoten van jullie verhaal!