heskes-on-safari.reismee.nl

Kubu Island naar Buffalo Thorn Safari Lodge 461 km

Pittig dagje rijden voor de boeg.

Eerst 60 km over de zoutvlakte, en dat kan zomaar 2 uur duren en daarna nog wat asfalt en een grens over.

We besluiten om 07.30 uur te gaan rijden.

Het eerste stuk is prachtig. Een mooie gladde zoutvlakte die wit is met een strakblauwe lucht.

Aansluitend vooral veel struiken en zand.

Het gaat voorspoedig en het asfalt begint eerder dan we dachten, aangename verassing.

We komen steeds meer in de bewoonde wereld. Echte huizen en zelfs winkelcentrumpjes die eruitzien zoals in Nederland. Een supermarkt, een kledingzaak, een sportzaak en wat leegstand.

De grens stelt niks voor. Botswana uit in 5 minuten, Zuid-Afrika in ook in 5 minuten.

De Lodge is een hotel met verschillende soorten kamers op een groot stuk grond waar ook dieren rondlopen.

Er worden hier ook buffels gehouden dus ook een grote buffelwei.

Wij hebben kamers in de retraite, ligt een stuk bij het restaurant vandaan maar wel lekker rustig.

Colaatje op het terras met uitzicht op een voederplaats voor verschillende soorten dieren.

Kamers zijn schoon en ruim met douche binnen en buiten.

Het is nog steeds warm dus we nemen een lekkere buitendouche.

We eten in het restaurant dus het wordt een verassing, ook op glutenvrij gebied.

Morgen gaan we om 09.00 uur rijden.

Johannesburg is nog 420 km en we moeten de camper inleveren en daarna nog naar de luchthaven.

Onze vlucht is om 19.20 uur.

Tussen Zuid-Afrika en Nederland is geen tijdsverschil dus dat scheelt een jetlag.

Zaterdagochtend vliegen we via Frankfurt naar Nederland.

Ik zal foto’s gaan plaatsen maar iedereen is ook van harte welkom om foto’s te komen kijken.

Nicolette/Nicky

Bijna thuis!!
Xjes

Lieke

Foto's komen kijken, ja leuk ;)