heskes-on-safari.reismee.nl

Ntemwa naar Roy's camp

We worden weer om 05.30 uur wakker gemaakt. Ontbijtje om 06.00 uur.

De tassen zijn ingepakt en we zijn klaar om te vertrekken.

De tocht terug naar Musekese duurt ongeveer 3 uur, met een rustig boemeltje rijden we terug.

We verwachten er eigenlijk niks van maar opeens ziet M een luipaard in het veld, links van de weg.

In het mooie ochtendlicht zien we een luipaard rustig lopen.

Volgens Tyrone is het hetzelfde luipaard als gisteravond.

Zij beweegt soepel en snel door het veld. Het ziet er fantastisch uit. Ik neem een aantal foto’s maar zit vooral te genieten van het beeld van dit mooie beest in het veld.

Als laatste beeld is dat toch wel heel mooi.

De rest van de tocht is zien we wel wat grote krokodillen en nijlpaarden maar niks spectaculairs meer.

De boottocht is ook fantastisch en we zien nijlpaarden het water induiken alsof ze gaan zwemmen.

Ineens staat er op de oever een olifant, die hebben eigenlijk nog maar 1 keer gezien hier, de allereerste dag en verder niet.

Hij schrikt van ons en klimt moeiteloos de oever op, om in de struiken te verdwijnen.

Bij Musekese krijgen we nog een lunch en dan is het tijd om afscheid te nemen van alle lieve mensen die daar werken.

Ze vragen ons nog om uit te kijken naar een roedel wilde honden die langs de weg ligt na 14.5 km.

Mochten de honden daar nog zijn dan horen ze dat graag. We beloven dat we het ze laten weten.

De honden zijn er inderdaad nog. Het zijn 5 wilde honden, vrij jong nog en ze zijn prachtig.

We staan een tijd te kijken en genieten van ze. Ze zijn nieuwsgierig maar ook bang en weten niet goed wat ze moeten doen. Ze lopen iedere keer een stukje verder en gaan dan weer in het gras liggen om naar ons te kijken. Zodra wij weer optrekken, staan ze weer op en lopen een stukje verder.

We willen op tijd bij Roy’s camp zijn en nog even internetten tussendoor dus we rijden door.

Helaas het internet werkt niet.

Moeten we de volgende dag een oplossing voor zoeken.

Wordt vervolgd.

Wim

Zo.. Alle zes gelezen. Wat een avontuur op de heenweg. Verder prachtige verslagen. Pas vooral op voor de muis als er buffels op je af komen rennen :-)

Lieke

Hihi die muis ;) Heerlijke verhalen en fantastische belevenissen. Heerlijk om mee te mogen lezen eat jullie beleven! Benieuwd wat jullie nog meer gaan meemaken.